torsdag 13 december 2012

Proteinbar

Jag å Emma satt och kollade förut idag på lite saker vi ska beställa hem efter nyår och så hittade vi proteinbars som lät så sjukt goda!
Vi brukar köpa de ibland efter vi tränat men det är rätt så dyrt att göra de, men att beställa ett paket med 24 st från MM sports var inte så farligt dyrt. Så det ska vi nog göra ;) 

Body Science Protein Meal innehåller 20,6 gram vassleprotein från en exklusiv proteinråvara med lågt laktosvärde och en stor del av vasslet är hydrolyserat, vilket gör att kroppen triggar proteinsyntesen maximalt. Kolhydraterna är väl balanserade mellan högt och lågt GI, vilket ger ett lagom GI för ett mellanmål. Vassleproteinet innehåller en naturligt hög andel grenade aminosyror (BCAA) och dessa lättillgängliga aminosyror tillsammans med kolhydraterna förser musklerna med energi och byggmaterial för att optimera återhämtningen och muskelutvecklingen.
Smak: Chocolate/Banana, Chocolate/Mint, Chocolate/Hazelnut, Strawberry/Lemon, Äpple/Kanel, Hallon/Lakrits (Mörk Choklad), Hallon/Lakrits (Vit Choklad), Coconut/Chocolate 
Dessa finns att köpa HÄR   

26 kommentarer:

  1. Just det du skrev ngt om att du och en vän har en blogg ihop ja (:
    Sådana där proteinbars brukar ju vara gott.

    SvaraRadera
  2. åh det har jag aldrig testat faktiskt:)

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket för eran fina kommentar ♥ Allt bra med er?
    Kram

    SvaraRadera
  4. sv; Tack så mycket :).

    / http://lindaviola.blogg.se

    SvaraRadera
  5. de är braa, kör på!

    sv tack :D

    SvaraRadera
  6. hej fina du! jaa visst är det fint :) haft en bra dag? kram

    SvaraRadera
  7. Ja att köpa storpack är oftast billigare. Eller det är ju dyrt så, men det blir ju billigare styckpris på dem än att gå till affären och köpa en och en.

    SvaraRadera
  8. aww tack va glad jag blir! :D

    SvaraRadera
  9. Svar: Tack så mycket för att du berömde mitt julkort. Vill ni se fler hittar ni dem i Jasmine's Kortmakeri (http://jasmineskortmakeri.blogg.se).
    Kram

    SvaraRadera
  10. Finna många goda och bra proteinbars. Gäller ju bara att läsa på dem för det finns en hel del "fällor" :)

    Svar: Tack tack! :)

    SvaraRadera
  11. Tack så mycket :D

    Några planer inför helgen? :)

    SvaraRadera
  12. Sv; Tack så jätte mycket och detsamma!
    hoppas ni får en skön Fredag :)
    Kram

    SvaraRadera
  13. SV: Ja jag har julbakat en massa, fast inte ätit så mycket för jag har haft godisförbud, hehe ^^

    SvaraRadera
  14. Min med!
    Ha en fortsatt bra kväll!

    SvaraRadera
  15. Ni får säga vad ni tycker om dem sen :) Jag har inte hittat något mer märke än swebar som jag gillar än så behöver tips!

    SvaraRadera
  16. Tack :)

    Annars kan man ju göra supergoda själv, fats de är lite jobbigt men då vet man exakt vad som är i o så :)

    SvaraRadera